논문 목록| 구분 | 발행년월 | 논문명 | 학술지명 |
|---|
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2025.06 | Mobile video-conferencing for ESP speaking development: Learner perceptions and pedagogical insights | 중등영어교육 |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2024.09 | 국내 학교 영어 교육 환경에서 초기 문식성 및 지도 효과 관련 연구 동향 분석 | 초등영어교육 |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2022.09 | MICE 전문 영어 사용 경험에 대한 현상학적 분석: 관광 분야 ESP 교육을 위한 제언 | Studies in English Education |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2021.03 | A corpus analysis on Korean pre-service EFL teachers' morphology in use | 초등영어교육 |
| 국제전문학술지(SCI급) | 2019.04 | Knowledge about basic language constructs among teachers of English as a foreign language in China and SouthKorea | Annals of Dyslexia |
| 국제전문학술지(SCI급) | 2018.10 | A multiple-group comparison on the role of morphological awareness in reading: within- and cross-linguistic evidence from Korean ESL and EFL learners | Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2017.12 | 초등 학습자가 경험한 영어 자신감의 의미에 대한 현상학적 분석 | 학습자중심교과교육연구 |
| 국제전문학술지(SCI급) | 2017.11 | Cross-language Transfer of Metalinguistic Skills: Evidence from Spelling English Words by Korean Students in Grades 4, 5 and 6 | DYSLEXIA |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2017.09 | 초등학교 6학년 EFL 학습자들이 겪는 원어민 영어 보조교사와의 학습 경험에 대한 현상학적 연구 | 한국초등교육 |
| 국제전문학술지(SCI급) | 2017.04 | Role of morphological awareness in biliteracy development: Within- and cross-language perspectives among Korean ESL learners in grades five and six | CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2016.12 | 영어 음운 인식 지도의 효과에 대한 메타 연구 | 한국초등교육 |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2016.12 | 효과적인 초등영어 어휘 학습 자료 및 지도법:메타 분석 | 초등영어교육 |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2016.09 | Morphological awareness in reading comprehension:A secondary analysis | 영어교육연구 |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2016.06 | 영어를 어렵게 느끼는 초등 4학년 학습자의 영어 학습 경험에 대한 현상학적 연구 | 한국초등교육 |
| 국내전문학술지(KCI등재(후보)) | 2015.09 | Metalinguistic Awareness in Vocabulary Acquisition: Evidence from Grade Six Korean EFL Learners | 초등영어교육 |